“Kate” piedalījās vērienīgajā Rīgas pils Sūtņu zāles vēsturisko aizkaru un durvju portjeru restaurācijas projektā.
Darba process sākās ar to, ka “Kates” tekstila nodaļas vadītāja, dizainere Kristīne Vēja kopā ar tekstilmākslinieku Māri Maniņu rekonstruējamo auduma rakstu pielāgoja vēsturisko aizkaru stangām un telpas proporcijām. Kad audumi ar rokām tika noausti, “Kate” nodrošināja to sašūšanu ar speciāli pieskaņotu oderi, kā arī ar dekoratīvajām auduma jostām, kas tika austas atsevišķi. Projekta ietvaros “Kate” piegādāja un uzstādīja arī logu plānos aizkarus un aizkaru stangas. Plāno aizkaru un oderes audumi tika izvēlēti no Šveices ražotāja “Creation Baumann” kolekcijas.
Zemāk fragments no Martas Šustes raksta “ Rīgas pils Sūtņu zāle” žurnālā “Latvijas architektūra”, burtnīca nr.129, 2017. februāris/marts
“Latviešu lietišķās mākslas meistara Anša Cīruļa (1883-1942) projektētā Sūtņu akreditācijas zāle Rīgas pilī kā dizaina vēstures šedevrs iekļauta Latvijas Kultūras kanonā. Nu šis pasaules kontekstā unikālais latviskā art deco piemērs atdzimis pēc pils restaurācijas un apmeklētājiem redzams pilnā krāšņumā. Ir paveikts unikāls darbs, no jauna parādot zāli pilnā tās krāšņumā.
Cīrulis izstrādāja dizainu visai telpai: griestu un sienu gleznojumiem, mēbelēm un tekstilijām – paklājam, mēbeļu audumiem, aizkariem, – kā arī gaismekļiem. |…|
Restaurācijas projekta ietvaros|…| restaurētas arī aizkaru un durvju tekstilijas.|…|
Pie zāles tekstiliju rakstu kā grafiskās, tā koloristiskās rekonstrukcijas strādāja interjeristi Ināra Cine kopā ar Guntaru Jansonu.|…|
Vēsturisko aizkaru un durvju portjeru izgatavošanai tika meklēti Latvijas meistari. Pie to atjaunošanas strādāja tekstilmākslinieks Māris Maniņš, pēc fotogrāfijām rekonsturējot oriģinālo aizkaru rakstus. Divu logu lambrekeni un aizkari un trīs durvju lambrekeni un portjeras iekļauj Cīruļa iecienītos, no latviešu etnogrāfijas atvasinātos ornamentus uz art deco motīvu bāzes.
Ar pārējām zāles tekstilijām saskaņotie aizkaru audumi tapa 2016.gadā sadarbībā ar Latvijas audēju komandu, tie austi ielasītā rakstā.|…|
Auduma struktūru izvēlēties palīdzēja DMDM atrasts Cīruļa aizkaru auduma paraugs. No aizkariem nekas nebija saglabājies.|…|”